Hayvan Çiftliği - George Orwell

18:00


Merhaba!

İlk yazıma hangi kitapla başlayacağıma bir türlü karar veremedim fakat sonunda kısa bir kitapla başlamak istediğime karar verip seçimimi yaptım. Kitap kısa ama etkisi uzun süreli. Hayvan Çiftliği benim okuduğum ilk George Orwell kitabıydı. Sizi bilmem ama ben kitaplar kadar kapak tasarımlarınada önem veriyorum. O yüzden pembe kapağıyla, ayracıylada içimi aydınlattı...

Kitap sosyalizm ve Stalin zamanını eleştiriyor ve 1945 yılında yazılmış. O dönemle ilgili fazla bilgiye sahip olduğumu söyleyemeyeceğim. Kitabı o yönüyle değilde günümüzde yaşananları göz önünde bulundurarak okudum. Çünkü okuduğum ve duyduğum çoğu yorumlarda böyle yapılması tavsiye ediliyordu...


Kitapta hayvanların başkaldırısı sonucu elde ettikleri çifliği korumaya çalışmaları anlatılıyor. Çiftliğin işleri için iş bölümü yapılıyor tabii herkese iş düşüyor. Kitabın en başından beri vermeye çalıştığı mesaj ''Tüm hayvanlar eşittir'' iken aslında yazarın anlattıklarından verdiği mesaj ''Tüm hayvanlar eşittir. Ama bazı hayvanlar diğerlerinden daha eşittir''. Kitabı okurken hayvanları insan olarak değerlendiriyorsunuz resmen onlar üzerinden anlatıldığını unutuyorsunuz. Buarada kitabın dili ağır değildi ama konusu ve anlattıkları itibariyle sindirilerek okunması gerekiyor. Okuyanların belli aralıklarla tekrar tekrar okuduğunu duydum ve ee haklılarmış. Zamansız klasikler arasında yer alan bir kitap olduğundan okumayanlarında mutlaka bir gün okuması gerektiğini düşünüyorum...


Siz Hayvan Çiftliği'ni okuyanlardan mısınız? George Orwell'ın diğer kitaplarını okudunuz mu? Sizin bu kitap hakkındaki fikirlerinizide duymak isterim...



You Might Also Like

2 yorum

  1. Hayvan Ciftligini severek okumustum. Eger okumadi isen yazarin 1984 kitabini da tavsiy ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiye için teşekkürler Ahu'cum :)
      Yok okumadım o kitabıda aklımda biara alacağım.

      Sil

Popular Posts